VASTUULLISUUS

 

 

Näemme, että vastuullisuus on kirjapaino- ja markkinointipalveluyrityksen kilpailuetu. Ainakin se on välttämättömyystekijä, kuten rehellisyys, inhimillisyys tai luotettavuus.

Ympäristövastuu osana toimintaamme

Ympäristövastuullisuus on meille tärkeää ja siksi pyrimme tekemään konkreettisia asioita yhteisen ympäristömme hyväksi – joka päivä.

Laskemme ja seuraamme Lehtiseppien hiilijalanjälkeä vuosittain. Meiltä voikin ostaa ilmastokompensoituja painotuotteita, jotka kompensoidaan kotimaisen yrityksen Green Carbonin kotimaisella kompensaatiolla. Painaminen tapahtuu kaikissa painoissamme vuoden 2022 alusta lähtien alkuperämerkityllä uusiutuvalla energialla. Lue lisää ilmastokompensoiduista painotöistä.

Osana Keskisuomalainen-konsernia Lehtisepät tavoittelee hiilineutraaliutta suorien päästöjen osalta vuoteen 2030 mennessä.

Maailman tunnetuin ympäristöjärjestelmä ISO 14001 on koko Lehtiseppien toiminnan ytimessä. Arkkipainossa toimintaa täydentää ISO 9001 laatujärjestelmä.

Lehtiseppien ulkopuolisen tahon toimesta sertifioitu ISO 14001 yhdistää ympäristöasiat osaksi johtamista ja toiminnan suunnittelua. Se ottaa ympäristövaikutukset huomioon myös tuote- ja palveluketjujen eri vaiheissa. Näin järjestelmä parantaa ympäristöriskien hallintaa ja turvaa toiminnan jatkuvuutta. Ympäristövastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että käytämme painotoiminnassamme vähemmän materiaaleja, jotka kuormittavat ympäristöä.

Lisäksi käytössämme ovat sertifikaatit PEFC ja arkkipainossa Joutsenmerkki. Ne kertovat ekologisuudesta, taloudellisuudesta ja metsänhoidollisesti kestävistä painopalveluista. Puun alkuperään liittyvä sertifikaatti PEFC on ollut käytössämme vuodesta 2011 saakka. Sertifikaatilla varmistetaan, että puukuitu on peräisin sertifioidusta metsästä. PEFC-merkki kertoo lisäksi sen, että painotuotteeseen on käytetty kestävästi hoidettujen metsien puita.

Laadukkaita painotuotteita

Lehtiseppien tavoitteena on toimittaa asiakkaille virheettömiä ja korkeatasoisia painotuotteita. Tämä edellyttää, että koulutamme henkilöstön tuntemaan asiakkaittemme laatuvaatimukset, joihin vastaamme henkilöstön arvostamisella, jatkuvalla oppimisella ja toimintojen kehittämisellä. Pidämmekin aktiivisesti yhteyttä asiakkaisiin ja muihin yhteistyökumppaneihin ylläpitääksemme asiakaskumppanuuden ja yhteistyön jatkuvan kehittämisen.