Painotalo Plus Digitalin asiakastyytyväisyystutkimus on valmistunut

Yli puolet asiakkaistamme on suositellut meitä ainakin kerran!

 

Minkälaiset ovat asiakkaan kokemukset ja ovatko asiakkaat tyytyväisiä painotalon palveluihin? Näihin kysymyksiin me Painotalo Plus Digitalissa halusimme saada vastauksia, kun teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen.

–Valtaosa asiakkaistamme, 92 prosenttia antoi meille kokonaisarvosanan erittäin tai melko hyvä, kiittää PPD:n toimitusjohtaja Sauli Vuorinen.

Kiitoksia sateli eniten painolaadun lisäksi helposta yhteydenotosta, sekä siitä, että sovituista asioista pidetään kiinni. PPD:n henkilöstön palvelualttius ja joustavuus sai myös kiitosta.

Vuorisen mielestä erityisen mukavaa oli lukea, että yli puolet asiakkaista, 54 prosenttia, on suositellut Painotalo Plus Digitalia kollegalleen tai liikekumppanilleen ainakin kerran. Lisäksi kaksi viidestä, 41 prosenttia, voisi harkita suosittelevansa Painotalo Plus Digitalia.

Vuorinen sanoo, että tutkimus paljasti asiakkaille tärkeitä toiveita.

– PPD on oikeassa suunnassa kehittäessään palveluitaan kokonaisvaltaisemmaksi. Painotöiden lisäksi tarjoamme markkinointiviestinnän ja digitaalisia palveluita. Moni tutkimukseen vastanneista asiakkaistamme haluaisi ostaa näitä palveluita painopalvelun lisäksi samasta paikasta.

Tutkimus nosti esille myös kehityskohteita.

–Vaikka saimme kiitosta laajasta palveluvalikoimasta, paljastui samalla, että moni asiakas ei vielä tiedä riittävästi palveluistamme. Meille tämä on kehitystyön kannalta myös hyvä uutinen: Asiakkaamme haluavat kuulla enemmän meistä, uusista palveluistamme ja tuotteistamme. Meiltä toivotaan enemmän yhteydenottoja ja tähän haluamme panostaa enemmän, sanoo Vuorinen.

Kysely toteutettiin puhelinhaastatteluin. Kyselyyn vastasi lokakuun aikana 51 Painotalo Plus Digitalin asiakasta. Tutkimuksen on tehnyt Mediatalo Keskisuomalaisen tutkimusyhtiö Tietoykkönen Oy.