Suoramarkkinoinnilla tehdään välittäjiä tutuksi

Kiinteistömaailma Hämeenkatu Lahdesta markkinoi pääsääntöisesti verkossa, mutta yhtiö tekee myös tarvittaessa suoramarkkinointikampanjoita – kerran pari vuodessa.
–Välittäjäbrändäys on tärkeää nykymarkkinoilla. Suoramarkkinoinnilla on vaikutusta imagoon. Se tekee välittäjien kasvoja tutuksi laajemmalle kohderyhmälle, sanoo toimitusjohtaja, yrittäjä Hannu Väänänen.

Vuoden alun kampanjassa pistettiin 17 500 suoramarkkinointimainosta kuluttajien postilaatikkoon. Seitsemän eri välittäjän viestejä jaettiin tasaisesti eri puolelle Lahtea.
–Myymme viestillä kiinteistönvälitystoimintaa ja välittäjän omaa ammattitaitoa. Viestillä on kentällä pitkäaikaisempi vaikutus.

Väänänen osti kampanjan painopalvelut Painotalo Plus Digitalilta, eli tuttavallisemmin PPD:ltä. Jakelu tehtiin Suomen Suoramainonnan kautta. Koko paketti hankittiin helposti yhdestä paikasta, PPD:n myyntipäällikkö Esa Pussisen kautta.
Kiinteistömaailman näppituntuma on, että panostus on kannattanut.

– Tiedämme, että pitkällä aikavälillä kampanja tuo rahat takaisin useampaan kertaan. Tällaisten kampanjoiden hinta-laatusuhde on ollut hyvä.

Lahden seudulla asuntojen hinnat ovat pysyneet keväällä tasaisena. Eniten asiakkaat etsivät uudenkarheita 2000-luvun jälkeen rakennettuja omakotitaloja ja hyvällä sijainnilla olevia hyväkuntoisia kerrostaloja ja rivitaloja. Vanhoista taloyhtiöistä parhaiten kaupaksi menevät ne asunnot, joissa isot remontit on jo tehty ja sijainti on hyvä.
–Oma koti on yksi ihmisten isoimmista hankinnoista. Sen vuoksi koemme, että kiinteistönvälittäjän työ on erittäin vastuullista työtä, Väänänen kertoo.

 

Miksi PPD:n Esa Pussinen suosittelee suoramarkkinointia?

85 % suomalaisista on kiinnostunut saamaan kotiinsa paperille painettua suoramainontaa.

Keskimäärin puolet 15-69-vuotiaista seuraa osoitteetonta suoramainontaa, eli lähes 4 miljoonaa kuluttajaa viikoittain.
Yli 80 % tutustuu heille jaettuun suoramainontaan ja yli puolelle suoramainonnasta on hyötyä arjen hankinnoissa tai suunniteltaessa perheen hankintoja.
Muihin mainosvälineisiin verrattuna suora jättää parhaiten pysyvän muistijäljen ja aktivoi toimimaan.

Suora näkyy välittömästi tuloksessa.

(SSM 2020)

Lue myös: Suoralla tuloksia nopeasti