- Tiedätkö, miten markkinointisi vaikuttaa myyntiisi? Tutkimus osoittaa, että ”oksat jäävät kaluamatta”. Markkinointia kanavassa kannattaa lisätä niin kauan kuin markkinointieurolla saa vähintään yhden lisäkate-euron.
- Markkinoinnin tehokkuuden arvioinnin pitäisi olla osa yritysten jatkuvaa toimintaa ja tehoa pitäisi mitata yritykselle tärkeällä mittarilla – myynnin ja kannattavuuden muutoksella. Enää ei kannata perustaa markkinointia vuosisuunnitteluun eikä sen tehokkuuden seurantaa huomioarvon, mainonnan muistamisen, mielikuvien tai ostoaikeiden mittaamiseen.
- Tutkimuksessa havaittiin merkittävä ”ruotsalaisefekti” – panostamalla paljon markkinointiin saadaan aikaiseksi paljon lisämyyntiä ja kannattavuus paranee. Kun markkinoinnissa halutaan hyödyntää suuruuden ekonomiaa, on mediavalikoiman oltava laaja.
- Painotuotteilla on luonteva rooli suurempien panostusten toteuttamisessa. Laskentakykyiset digi-intoilijatkin satsaavat painotuotteisiin, kun haluavat tuloksia. Tutkimuksessa on esitelty kampanjatuloksia mm. kupongeista, ilmoitusliitteistä ja kuvastoista.
- Kuluttaja käyttää erilaisia medioita erilaisen tiedon etsintään – perinteinen painettu media herättää piileviä tarpeita, digitaaliset mediat sen sijaan sinetöivät tehokkaasti ostopäätöksen. Molempia tarvitaan modernissa markkinoinnissa
Myynnin professori Petri Parvinen