Kalentereiden laatuun ja käyttötarpeeseen panostetaan suunnittelemalla aikaisempaa tarkemmin käyttökohde ja sisältöä. Trendikkäät perhe- ja sisustuskalenterit puhuttavat sisustuspiireissä, perinteiset mutta suositut julistekalenterit koristavat niin tehtaiden, työpaikkojen kuin kotienkin seiniä. Käsilaukuista löytyy päivämuistiinpanotilaa kauniisti kuvitettuna ja jääkaappien ovista koruttomankin kauniita Weekly plannereitä. Perinteikäs nimipäivillä varustettu seinäkalenteri toimii aina, ja onhan se kovin käytännöllinenkin. Työpisteillä pöytäkalenterit ilahduttavat viikko- tai kuukausinäkymällään ja ajanhallinnan näkee yhdellä vilkaisulla. Ja tietenkin ne parhaat punaisella merkityt pyhäpäivät.
Juhlavuoden kunniaksi näyttävä kalenteri
Suomen Pelastusarmeija juhlii tänä vuonna 130-vuotista toimintaansa Suomessa ja juhlisti merkkivuotta mm. julkaisemalla A3 kokoisen seinäkalenterin vuodelle 2020.
Kalenteri esittelee sivuillaan Pelastusarmeijan toimintaa kuvin eri vuosikymmeniltä. Kuvien kautta on nähtävissä monipuolinen hengellinen ja sosiaalinen auttamistyö ja sen kehittyminen vuosien saatossa.
Kalenterin taittanut Toni Kaarttinen kuvasi kalenterin suunnitteluprosessin olleen mielenkiintoinen, kertoo asiakkuudesta vastaava Kari Vahala PPD:ltä. Kalenteria varten he olivat etsineet varsin kattavasti kuvamateriaalia arkistoistaan ja suunnittelivat sen viestiä armeijan toiminnasta. Tonin lisäksi kiinteästi projektissa olivat mukana myös viestintäpäällikkö Eija Kornilow sekä Mashuda Rahman.
Nyt on hyvä aika tilata seuraavan vuoden kalenterit!
PPD tarjoaa veloituksetta käyttöön Yliopiston almanakkatoimiston Asterion -kalenteripohjan 30.11.2019 mennessä kalenteripainatuksen tilanneille.
Kalenteripohja toimitetaan PDF-dokumenttina ja ulkonäköä voi muuttaa.
(Huom! Ei sisällä nimipäivämaksua. Nimipäivähinnasto määräytyy painosmäärän mukaan ja hinnaston voi tarkistaa TÄSTÄ )
5 tipsiä
1) Painettu kalenteri on haluttu ja mieluinen saajalleen, etenkin jos se on maksuton.
2) Painettu ja brändätty kalenteri tekee positiivisen vaikutuksen. Jopa yli 90% kalenterin saajista muistaa antajaorganisaation.
3) Kalentereita käytetään päivittäin ja painettu kalenteri viestii käyttäjänsä tyylistä ja arvoista.
4) Yrityksellä on hyvä paikka tuoda omat arvot ja statement esille, kalenterilla pääsee käyttäjän lähelle.
5) Kalenteri on ekologinen ja ympäristön kannalta kestävä valinta, joka sopii asiakas- ja liikelahjaksi tai vaikkapa varainkeruutuotteeksi seuroille ja yhdistyksille.