Tehoisku-tabloid auttoi Hiustalon tuotteet liikkeelle

Lehtiseppien nopea reagointi ja ketterä asiakaspalvelu toivat Hiustalon markkinointiin kaivatun sysäyksen, jolla tuotteet saatiin liukkaasti liikkeelle.

Monipuolisia parturi-kampaamopalveluita tarjoava sekä kampaamotuotteita myyvä Hiustalo toimii usealla paikkakunnalla Suomessa. Hiustalo ja Lehtisepät ovat tehneet yhteistyötä jo muutamien vuosien ajan, esimerkiksi joulusesongin mainontaa varten on tehty 4- ja 8-sivuisia tabloideja useammilla paikkakunnilla.

Maaliskuun alussa astui voimaan kosmetiikka- ja hiustenhoitotuotteita koskeva lakipykälä, jonka myötä Hiustalolle olisi jäänyt Turussa noin 50 000 kappaletta erilaisia hiustuotteita käsiin, mikäli niitä ei saataisi myytyä ajoissa. Ennen kuin näin kävisi, Hiustalon toimitusjohtaja Marko Keski-Jyrä otti kiireesti yhteyttä Lehtiseppiin.

Hiustalon toive oli saada Turun alueelle 8-sivuinen tabloid-lehtiliite jakeluun nopeasti, jotta tuotteet saataisiin liikkeelle hyllyistä. Kampanja toteutettiin Suomen Suoramainonnan ja Lehtiseppien kanssa sovitulla poikkeuksellisella noutojärjestelyllä. Painatus toteutettiin Lehtiseppien Tuusulan painossa aamupäivän aikana, noudettiin samana iltapäivänä ja jaettiin postilaatikoihin heti seuraavalla viikolla. Laatikoihin Turun seudulla kolahti 80 000 kappaletta Hiustalon tabloideja.

Lehtisepät ja Suomen Suoramainonta ovat molemmat osa Mediatalo Keskisuomalaista. Tiiviin yhtiöiden välisen yhteistyön turvin myös Hiustalon tabloid-lehden kaltaiset pikatilaukset, -toimitukset ja -jakelut saadaan tarpeen tullen järjestymään.

Hiustalon toimitusjohtaja Marko Keski-Jyrä kiittelee Lehtiseppiä ketterästä ja nopeasta reagoinnista.
– Tarve oli kova ja meillä jo pieni paniikki päällä, mutta kaikki sujui kuin valssi. Aikataulu piti ja homma pelasi hienosti Lehtiseppien päässä. Saimme tarkat tiedot, mihin, miten ja milloin toimittaa materiaalit ja kaikki sujui vaivattomasti. Vaikka oli kiireaikataulu, Lehtisepiltä tartuttiin heti toimeen, Keski-Jyrä kehuu.

Mikä parasta, kampanja myös tehosi hyvin. Tabloidiin oli alustavasti hahmoteltuna identtinen toistoveto jakelusta, jos sellainen tarve olisi tullut. Kampanja kuitenkin tepsi kerralla.
– Myynti Turun alueella kävi erinomaisesti verrattuna muiden alueiden liikkeisiin ja tuotteet saatiin eteenpäin, Keski-Jyrä kertoo.

Lehtiseppien ja Suomen Suoramainonnan nopea reagointikyky ja ketterä asiakaspalvelu toivat Hiustalolle kaivatun sysäyksen markkinointiin.

Myös Lehtiseppien myyntipäällikkö Anssi Kumpulainen iloitsee kampanjan onnistumisesta.
– Hiustalon ja Lehtiseppien yhteinen kampanjaponnistus osoittaa, että nopeat ja toimivat markkinointiliikkeet ovat siis mahdollisia myös sanomalehtiprinttisuoran muodossa, Kumpulainen sanoo.

Lue myös: Suoralla saat tuloksia nopeasti