Painettu katalogi on edelleen tärkeä brändimielikuvan rakentamisessa – FM Mattsson Group Finland luottaa Lehtiseppien laatuun

FM Mattsson Group tunnetaan Suomessa pääasiassa Mora- ja Damixa-tuotemerkkien vesikalusteista, kuten hanoista, suihkuista, pesualtaista, peileistä ja ammeista. FM Mattsson Groupilla koetaan, että painetulla tuotekatalogilla on edelleen merkittävä asema erityisesti suunnittelijoiden ja arkkitehtien pöydillä sekä myyntityössä. Myös kuluttajissa on oma lukijakuntansa, joka mielellään selailee brändikatalogia aamukahvin yhteydessä.

FM Mattsson Group Finlandin toimitusjohtaja Aki Helminen

Kuluttaja voi törmätä FM Mattsson Groupin tuotteisiin rautakaupoissa ja keittiömyymälöissä sekä verkkokaupassa. Kuluttajamyynnin lisäksi B2B-puoli on tärkeä – rakennusliikkeet, sisustusarkkitehdit, urakoitsijat ja tukkurit ovat tärkeitä yhteistyökumppaneita.

Laadukas katalogi on erinomainen keino luoda mielikuvia ja moni arkkitehti sekä sisustusharrastaja hakeekin katalogeista inspiraatiota sisustuslehtien tapaan.

Kaikki FM Mattsson Group Finlandin painotuotteet painetaan Lehtisepillä Lahdessa. FM Mattsson Group Finlandin toimitusjohtaja Aki Helminen kertoo, että paikallisuus ja painotuotteiden korkea laatu olivat tärkeitä ominaisuuksia yhteistyökumppania valitessa.
– Kuulin hyvää palautetta muualta ja näin lahtelaisena tiesin yrityksen taustat. Lehtisepillä on hyvä maine, joten yhteistyökumppanin valinta oli helppoa, Helminen sanoo.

 

Haluamme, että katalogit ovat niin laadukkaita, että niitä ei heitetä roskiin.

 

FM Mattsson Group tunnetaan tuotteiden korkeasta laadusta, joten myös painotuotteiden tulee olla samaa tasoa. Kaikki katalogit ja esitteet painetaankin laadukkaalle paperille ja usein tehdään myös spesiaalipainatuksia, jotka kohdistetaan esimerkiksi arkkitehdeille ja sisustajille.
– Haluamme erottua kilpailijoista ja tarjota asiakkaillemme vähän enemmän. Saatamme toteuttaa esimerkiksi kokonaisvaltaisen katalogin, johon on kerätty kaikki ratkaisut, jotka toimivat hotelli- ja kylpyläalalla. Haluamme, että katalogit ovat niin laadukkaita, että niitä ei heitetä roskiin.

 

Helminen sanoo, että vaikka kaikista esitteistä ja muista painotuotteista tehdään myös digitaalinen versio, on fyysisillä katalogeilla edelleen paikkansa erityisesti sisustusarkkitehtien toimistoissa. Katalogit ovatkin tärkeitä työvälineitä suunnittelijoiden arjessa.
– Katalogit huokuvat fiilistä sekä ideoita ja mahdollistavat tuotteiden esittelyn oikeassa ympäristössä. Meidät tunnetaan lähes loputtomista väriratkaisuistamme, esimerkiksi ammeita ja altaita on mahdollista saada yli 1 000 eri sävyssä. Laadukkaat katalogit kuvineen auttavat ammattilaisia suunnittelussa ja mahdollistavat erilaisten vaihtoehtojen esiintuomisen.

 

Vaikka katalogien pääkohderyhmä ovatkin alan ammattilaiset, jaetaan niitä myös kuluttajille.

Helminen ei näe, että painotuotteiden tilaaminen loppuisi FM Mattsson Groupilla lähitulevaisuudessa.
– Katalogit ovat meille tosi tärkeitä niin myynnissä kuin brändin rakentamisessakin vielä vuosia eteenpäin.