CASE BAYER

ESITTEESTÄ VIDEO

Ja kas – esitteestä tuli video

Voiko monikäyttöinen video syntyä printtiesitteen oheistuotteena ilman ylimääräistä vaivaa asiakkaalle? Kyllä voi, jos kumppani on valittu oikein.

Markkinointitiimillämme on usein vahva näkemys siitä, mitä haluamme, joten yleensä briiffaamme työt todella tarkasti. Keeper L -video on PPD:n tulkinta printtiesitteestämme ja lopputulos on erittäin onnistunut, Schetelig Oy:n markkinointivastaava Nora Kauste kertoo.

case-bayer-esitteessta-video

PPD:n Jyrki Vattulainen ehdotti, että rikkakasvien torjunta-aine Keeper L:stä tehtäisiin Esitteestä video -palvelun pilotti. Kauste innostui heti asiasta, vaikkei edes osannut arvata, että video syntyisi heidän näkökulmastaan kuin itsestään ja erittäin kustannustehokkaasti.

PPD teki noin minuutin pituisen videon printtiesitteen pohjalta ilman erillistä briiffiä.
– Olimme todella yllättyneitä siitä, miten hyvin PPD:llä sisäistettiin tuotteemme argumentit ja miten erinomaisesti ne oli tuotu videolla esiin. Esitystapa sopii tuotteillemme mainiosti ja tätä voisi käyttää vaikka TV-mainoksena. Ei aina tarvitse olla aitoa videokuvaa, Kauste toteaa.

Videot toimivat Kausteen mielestä erityisen hyvin sekä asiakkaiden että oman henkilökunnan koulutuksissa. PPD:n tekemää videota on hyödynnetty YouTube-upotuksena omilla ja yhteistyökumppaneiden nettisivuilla sekä linkkeinä e-kirjeissä. Video on pyörinyt myös lukuisilla messuilla oman osaston TV-ruudulla. Kevään YouTube-kampanjassa hiukan viime vuodesta muokattu video tavoitti ensimmäisellä viikollaan lähes 19 000 katselijaa.

Osa värikästä markkinointipalettia

Keeper L lanseerattiin pari vuotta sitten ja sitä on markkinoitu aktiivisesti. On tehty TV-spottia, bannerimainontaa usealle sivustolle ja tänä keväänä YouTube-kampanjan lisäksi myös radiomainontaa.

Suomela ja Pientalo ja Piha -lehtien sisäänpistoina on toteutettu noin 1,4 miljoonan suorapostijakelut. Tutkimusten mukaan vinkkejä ja ohjeita haetaan yhä
enemmän verkosta. Kausteen mukaan tämä näkyy selkeästi myös kuluttajien käyttäytymisessä. – Ihmiset laiskistuvat verkossa ja katsovat videoita mieluummin
kuin lukevat ohjeita. Videoilla voi myös parantaa omien sivujen löydettävyyttä. Aina ei kuitenkaan pääse verkkoon ja kännykästä lukeminen voi tuntua rasittavalta tihrustamiselta. Printtiesite toimii Kausteen mielestä hyvänä tukimateriaalina esimerkiksi myymälässä. Esitettä läpikäydessä voi samalla tiedustella asiakkaan tarpeita. – Esite antaa asiakkaalle loistavan kimmokkeen kiinnostua uudesta tuotteesta. Sen jälkeen verkosta haetaan lisätietoja ja silloin video on erinomainen. Se on helppo tapa selvittää tuotteen ominaisuudet ja käyttöohjeet. Printti ja video tukevat hienosti toisiaan.

Kauste on varma, ettei Keeper L jäänyt heidän kohdallaan pelkäksi pilotiksi. Videoita teetetään takuulla jatkossakin printtiesitteen painon yhteydessä. Kun sen kerran saa kuin presidentti illallisen.

Kysy lisää Esitteestä video –palvelusta omalta PPD-yhteyshenkilöltäsi!